جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی (اولین دوسالانه)

ورود و ثبت نام
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .




تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در جایزه
13 آبان 1402
تاریخ شروع دریافت اثر در جایزه
22 بهمن 1402
آخرین مهلت ثبت نام
17 اردیبهشت 1403
آخرین مهلت ارسال اثر
17 اردیبهشت 1403
تاریخ برگزاری

1403/03/04

الهیات زندگی

27 بهمن 1402

ولادت باسعادت امام سجاد علیه السلام


آن کس که یاد سید الشهداء علیه السلام و دیگر شهدای کربلا را به معنای واقعی زنده نگاه داشت، امام زین العابدین، حضرت سجاد علیه السلام بود. ایشان در تمام عمر شریف خود بعد از عاشورا، نام، یاد و مرام پدر بزرگوارشان را در زمان ها و مکان ها و به گونه های مختلف، زنده نگاه داشتند. در دیگر سو مانند همه ائمه هدی، مسئولیت هدایت امت را نیز برعهده داشتند. همچنین از این امام بزرگوار یادگاری ارزشمند و یگانه ای به جا مانده است که هر چه زمان می گذرد بشر به آن محتاج تر می شود. صحیفه سجادیه و دعاهایی که از آن بزرگوار به یادگار مانده، در چند بخش قابل تامل است. اولا اهمیت دعا در زندگی بشر و نیاز فطری انسان به مناجات با پروردگار را می رساند و در ثانی قالب دعا را برای بیان همه مسائل معنوی و مادی، فردی و اجتماعی، فراخ و مناسب ارائه می دهد و در وجهی دیگر، منظومه ای درباره بزرگ ترین پرسش های بشر تا کارآمدترین پرسش های زندگی عادی؛ نوعی الهیات زندگی.

دبیرخانه دانشگاهی شهید بهروز مرادی ضمن تبریک ولادت با سعادت امام سجاد علیه السلام، از همه اهالی فکر و فرهنگ و هنر دعوت می کند تا ضمن مطالعه سیره آن بزرگوار چه در مدت اسارت و چه بعد از آن و همچنین رفتن به آستان مبارک صحیفه سجادیه، زندگی و آثار خود را رنگ و بوی معنوی ببخشند. هنرمندی که در راه آن امام قدم می گذرد بی شک اولین ماموریت خود را زنده نگاه داشتن یاد شهدا می داند، چنین هنرمندی به رابطه بین مخلوق و خالق و نقش دعا و مناجات، عمیقا توجه می کند و سعی می کند تا روح آثار او بی بهره از روح دعا نباشد. هنرمندی که امام او ائمه طاهرین از جمله امام زین العابدین باشد، عرصه هنر را عرصه عبادت خداوند و دشمنی شیطان می داند و می بیند و چنین هنرمندی هر آنچه را خلق کند نمی تواند بیرون از دایره هنر مقاومت و پایداری باشد.


139
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
پوستر
روایت پایداری
نشریه جلوه گاه
کتابخانه پایداری
روز شمار جایزه
تا روز برگزاری جایزه : پایان یافت



تا پایان ثبت نام در جایزه: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال اثر: پایان یافت


تماس با ما
 
دبیرخانه 031-36262552
مسئول وبگاه
031-32218344
 آدرس ایتا

 https://eitaa.com/mbprize

 ایمیل  MBprize@aui.ac.ir
 آدرس  

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه خاقانی، نبش کوچه کلیسا وانک، دانشگاه هنر اصفهان،

کدپستی: 8173887681 ؛ دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 


دانشگاه هنر اصفهان