ورود و ثبت نام
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .




تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در جایزه
13 آبان 1402
تاریخ شروع دریافت اثر در جایزه
22 بهمن 1402
آخرین مهلت ثبت نام
17 اردیبهشت 1403
آخرین مهلت ارسال اثر
17 اردیبهشت 1403
تاریخ برگزاری

1403/03/04

آیین نامه

به نام خدا

جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 

آستانه:

       دانشگاه و به خصوص دانشگاه هنر، بستر بزرگی برای پرورش روح و تعالی اندیشه انسان و محل بروز خلاقیت ها و زیبایی هاست. جایگاهی که در آن باید زیست هنرمندانه و عطر شهادت را با زندگی و دانش همراه کرد.

شایسته است که نام و نشان شهید بهروز مرادی در دانشگاه های هنر و محافل هنری زنده و جاری بماند؛ چرا که او علاوه بر داشتن همه امتیازهای یک شهید، یک ویژگی خاص نیز داشت. او اهل هنر بود و به معنای اخص کلام، دانشجوی هنر و هنرمند!

بهروز مرادی در میان هزاران شهید،‌ یک هنرمند ایرانی بود که در جبهه ‌های جنگ به ‌عنوان یک بسیجی و رزمنده داوطلب شرکت کرده و به شهادت رسیده است! او در واقع نماینده دانشگاهیان هنر در صف شهدا بود. همانگونه که برای هر ایرانی، دفاع مقدس ملت ایران، یک نقطه عطف پرافتخار تاریخ این سرزمین است، شرکت در آن نیز فخری بزرگ محسوب می‌شود که از میان هنرمندان کشور، این افتخار مانند برخی هنرمندان پاک دیگر، نصیب بهروز مرادی نیز شده بود تا همه آنها گواهی بر تعهد هنرمندان و دانشجویان هنر ایرانی در قبال آن آزمون بزرگ تاریخ باشند. از سویی عکس ها و دیگر آثار هنری بهروز مرادی از خرمشهر و دیگر مناطق جنگی در طول حضور این شهید در جبهه ها که تا آخرین روزهای دفاع مقدس به طول انجامید، برگ زرین دیگری است که باید به آن توجه شود.

از این منظر، دیگر بهروز مرادی یک هنرمند تازه‌کار و نو رسیده نیست که نامش تنها در محدوده یک دانشگاه، مسجد و یا مدرسه و محله تکرار شود، بلکه او نماد حضور دانشجویان هنر در جبهه‌های شرف و شرافت و موجب افتخار این طیف فرهیخته و عدالتخواه است. اکنون بهروز مرادی متعلق به همه اهل هنر این سرزمین است. بهروز مرادی، سرمایه بزرگ ملی و دلیل مباهات و سربلندی همه هنرمندان و دانشجویان هنر است. بی‌تفاوت ماندن نسبت به وی و ارزش هایی که او به دنبال آنها بود، جفایی به هنر متعهد و ارزش‌های والای انسانی و الهی است.

همه عوامل و تصمیم گیران این جایزه، باور دارند که این شهید،‌ به‌ عنوان یک هنرمند،‌ الگوی مناسبی است برای همه آن نوجوانان و جوانانی که سودای هنرمندی و نام‌آوری دارند. و پیام آن ها به همه دانشجویان هنر این است: از این نام بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت. برپایی جایزه ای با نام شهید «بهروز مرادی»، کوششی است برای ارج‌گذاری و معرفی آثاری که در راه شهادت و ایثار خلق می شوند.

جایزه دانشگاهی بهروز مرادی ضمن احترام به سلایق و عقاید مختلف در انتخاب آثار، اصول و مواضع خود را به شرح زیر اعلام می‌ نماید:

1-این جایزه مزین به نام شهید بهروز مرادی بوده و نام این جایزه- "جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی"- تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست.

2-منتخب این جایزه، همواره از میان آثاری خواهد بود که با مضامین اعتقادی و اخلاقی شهید مغایر نباشد.

3-این جایزه اعتقاد دارد که آثار هنری دانشگاهیان هنر این مرز و بوم می‌تواند با جهانیان و نسل‌های امروز و آینده سخن بگوید و آثاری مورد توجه قرار می‌گیرد که در دنیای امروز حرفی تازه و ارزشمند برای گفتن داشته باشد.

آیین‌نامه جایزه

ماده ۱ ـ هدف:

هدف از اهدای جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی، «ارتقای هنر پایداری و پژوهش آن» از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار هنری و پژوهشی برجسته، بدیع، خلاق و پیشرو است به این ترتیب اهداف این جایزه عبارتند از:

۱- بزرگداشت مقام و شخصیت شهید بهروز مرادی

۲- رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های هنری با موضوع هنر پایداری

۳- ترویج و تقویت فرهنگ پایداری

۴- ایجاد پیوند بین دانشجویان دانشگاه های هنر

۵- معرفی چهره‌های شاخص پژوهش هنر و فرهنگ پایداری

۶- تقدیر از دانشگاهیان در عرصه‌ فرهنگ و هنر پایداری

تبصره: تنظیم ضوابط و ارائه مشوق‌های مربوط به جایزه مزبور باید در راستای تولید فکر پایداری و تقویت روحیه انتقادی ـ علمی باشد.

ماده 2ـ ارکان:

ارکان اجرایی این طرح عبارتند از: هیأت امناء، کارگروه علمی و هنری، دبیرخانه

 

ماده3ـ هیأت امناء:

هیأت امنای ستاد اهدای جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی عبارتند از: رییس دانشگاه هنر اصفهان(یا نماینده قانونی وی)، نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر اصفهان (یا نماینده قانونی وی)، معاونین دانشگاه هنر اصفهان (یا نمایندگان قانونی آنها)، دبیر حلقه صالحین هنر پایداری (یا نماینده قانونی حلقه) و دو نفر به پیشنهاد رییس دانشگاه

تبصره 1: ریاست هیأت امناء با رییس دانشگاه بوده(یا نماینده قانونی وی) و دبیری آن به عهده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه(یا نماینده قانونی وی) است.

تبصره 2: هیأت امناء با حضور حداقل 7 نفر رسمیت دارد.

 

ماده 4ـ وظایف هیأت امناء:

1.ترسیم و تعیین خط مشی و سیاست های کلی جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

2..طرح رسیدگی و اظهار نظر نسبت به گزارش های کارگروه علمی و هنری

  1. تعیین اعضای کارگروه علمی و هنری و دبیران آن
  2. تصویب آیین‌نامه‌های داخلی و اجرایی

5- تصویب معیارهای ارزیابی آثار که توسط کارگروه علمی و هنری طرح، تدوین و تنظیم شده است.

6-تصمیم گیری درباره میزان جایزه و همچنین نحوه استفاده از کمک های مادی و معنوی نهادها، مراکز و سازمان های بیرون از دانشگاه

 

ماده 5ـ کارگروه علمی و هنری:

کارگروه علمی متشکل از هنرمندان و صاحب‌نظران در زمینه‌ های هنری و پژوهشی است که توسط اعضای هیأت امناء انتخاب و معرفی می‌شوند.

 

ماده 6ـ وظایف کارگروه علمی و هنری:

۱ـ تصویب معیارهای ارزیابی آثار و ارسال آن برای تصویب به هیأت امناء.

۲ـ تعیین و نصب هیأت سه نفره داوری در هر یک از حوزه‌‌های جایزه، مرکب از متخصصین، صاحب نظران و استادان

۳ـبررسی، تفکیک و طبقه‌بندی آثار رسیده به دبیرخانه.

۴- پیشنهاد در مورد جوایز ویژه و بخش‌های جانبی و همچنین تعیین رشته های فراخوان در هر دوره دوسالانه و ارایه آن به هیأت امناء، جهت تصمیم گیری و تصویب آن

 

ماده 7ـ زمان و مکان برگزاری مراسم:

مراسم اهدای جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی هر دو سال یک بار مقارن با ایام شهادت این هنرمند، چهارم خرداد ماه برگزار می‌شود.

 

ماده 8ـ تشکیل دبیرخانه:

به منظور انجام کلیه امور اداری و اجرایی از قبیل مکاتبه، سفارش آگهی، دریافت آثار، هماهنگی با کارگروه علمی و هیأت داوران برای انجام امور مربوط، هماهنگی برای برگزاری جلسات و … دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی زیر نظر معاونت فرهنگی دانشگاه و با استفاده از همه نیروهای دانشگاهی تشکیل می‌شود .اولویت نیروهای دبیرخانه با افراد معرفی شده از سوی شورای هماهنگی بسیج دانشگاه می باشد.

تبصره: انتخاب رئیس دبیرخانه توسط دبیر هیأت امناء خواهد بود.

 

ماده 9ـ وظایف دبیرخانه:

۱ـ تهیه و درج آگهی فراخوان در رسانه‌های جمعی

۲ـ دریافت آثار ارسالی و طبقه بندی آن زیر نظر کارگروه علمی و هنری

۳ـ ارسال دعوت نامه برای برگزاری جلسات

۴ـ انجام امور تبلیغی مراسم و امور مربوط به مکان برگزاری آن

۵ـ تهیه لوح و جوایز با نظر کارگروه علمی و هنری

۶ـ انجام امور مالی مربوط به مراسم

7-دیگر وظایف دبیرخانه در هر دوره به تصویب هیأت امناء خواهد رسید.


ماده 10- آثار

منظور از اثر، «اثر هنری» یا «پژوهش‌های هنری» است که توسط دانشگاهیان هنر خلق و یا منتشر شده باشد.

-دانشگاهیان در این جایزه عبارتند از: دانشجویان، دانش آموختگان، مدرسان (هیأت علمی و حق التدریس) و کارمندان دانشگاه ها، دانشکده ها و گروه های آموزشی هنر و اعضای کانون های هنری در مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشند.

رشته های هنری: در هر دوره (دو سالانه) با تایید هیأت امناء ابلاغ می گردد.

پژوهش‌ های هنری: در هر دوره (دوسالانه) با تایید هیأت امناء ابلاغ می گردد.

 

ماده 11- جوایز

میزان جوایز با در نظر گرفتن امکانات دانشگاه در هر دوره توسط هیأت امناء تعیین خواهد شد.

 

ماده12- عیارهای عمومی داوری

1-آثاری که در حوزه بررسی و انتخاب کارگروه علمی و هنری قرار خواهد گرفت شامل آثار هنری حوزه پایداری و پژوهش انجام شده درباره آن آثار، می باشد.

2-دارا بودن ارزش‌های فنّی و حرفه‌ای در حوزه مربوطه.

3-صاحب (یا یکی از صاحبان اثر در موارد پژوهشی) باید از دانشگاهیان تعریف شده در ماده 11 این آئین نامه باشند.

4-اولویت با خلق و یا انتشار آثاری است که برای نخستین بار در دو سال پیش انجام شده اند. هر شرکت‌کننده می‌تواند بدون محدودیت، هر تعداد اثر که در برگیرنده‌ مضامین و اهداف محتوایی جایزه باشد ارسال نماید. این جایزه محدودیتی برای آثاری که پیش از این کسب رتبه کرده باشند ندارد. تنها محدودیتِ این جایزه ممنوعیتِ ارسال آثاری است که به هر نحوی مشمولِ حقوق ناشر باشند.

5-تأثیرگذاری در فضای هنری

6-دارا بودن ارزش‌های هم‌خوان با اهداف یاد شده

7-اگر اثر برگزیده بیش از یک نفر پدیدآورنده داشته باشد، جایزه متناسب با سهم هر یک از پدیدآورندگان در تولید اثر با تشخیص کارگروه علمی و هنری توزیع خواهد شد.

دریافت فایل کامل آیین نامه

آیین نامه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

پوستر
روایت پایداری
نشریه جلوه گاه
کتابخانه پایداری
روز شمار جایزه
تا روز برگزاری جایزه :



تا پایان ثبت نام در جایزه: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال اثر: پایان یافت


تماس با ما
 
دبیرخانه 031-36262552
مسئول وبگاه
031-32218344
 آدرس ایتا

 https://eitaa.com/mbprize

 ایمیل  MBprize@aui.ac.ir
 آدرس  

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه خاقانی، نبش کوچه کلیسا وانک، دانشگاه هنر اصفهان،

کدپستی: 8173887681 ؛ دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 

دانشگاه هنر اصفهان