ورود و ثبت نام
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .




تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در جایزه
13 آبان 1402
تاریخ شروع دریافت اثر در جایزه
22 بهمن 1402
آخرین مهلت ثبت نام
17 اردیبهشت 1403
آخرین مهلت ارسال اثر
17 اردیبهشت 1403
تاریخ برگزاری

1403/03/04

شیوه نامه اجرایی

شیوه نامه اجرایی اولین دوسالانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

«به نام خالق زیبایی های پایدار»

  • روایتگری:

       دانشگاه و به خصوص دانشگاه هنر، بستر بزرگی برای پرورش روح و تعالی اندیشه انسان و محل بروز خلاقیت ها و زیبایی هاست. جایگاهی که در آن باید زیست هنرمندانه و عطر شهادت را با زندگی و دانش همراه کرد.

شایسته است که نام و نشان شهید بهروز مرادی در دانشگاه های هنر و محافل هنری زنده و جاری بماند؛ چرا که او علاوه بر داشتن همه امتیازهای یک شهید، یک ویژگی خاص نیز داشت. او اهل هنر بود و به معنای اخص کلام، دانشجوی هنر و هنرمند!

بهروز مرادی در میان هزاران شهید،‌ یک هنرمند ایرانی بود که در جبهه ‌های جنگ به ‌عنوان یک بسیجی و رزمنده داوطلب شرکت کرده و به شهادت رسیده است! او در واقع نماینده دانشگاهیان هنر در صف شهدا بود. همانگونه که برای هر ایرانی، دفاع مقدس ملت ایران، یک نقطه عطف پرافتخار تاریخ این سرزمین است، شرکت در آن نیز فخری بزرگ محسوب می‌شود که از میان هنرمندان کشور، این افتخار مانند برخی هنرمندان پاک دیگر، نصیب بهروز مرادی نیز شده بود تا همه آنها گواهی بر تعهد هنرمندان و دانشجویان هنر ایرانی در قبال آن آزمون بزرگ تاریخ باشند. از سویی عکس ها و دیگر آثار هنری بهروز مرادی از خرمشهر و دیگر مناطق جنگی در طول حضور این شهید در جبهه ها که تا آخرین روزهای دفاع مقدس به طول انجامید، برگ زرین دیگری است که باید به آن توجه شود.

از این منظر، دیگر بهروز مرادی یک هنرمند تازه‌کار و نو رسیده نیست که نامش تنها در محدوده یک دانشگاه، مسجد و یا مدرسه و محله تکرار شود، بلکه او نماد حضور دانشجویان هنر در جبهه‌های شرف و شرافت و موجب افتخار این طیف فرهیخته و عدالتخواه است. اکنون بهروز مرادی متعلق به همه اهل هنر این سرزمین است. بهروز مرادی، سرمایه بزرگ ملی و دلیل مباهات و سربلندی همه هنرمندان و دانشجویان هنر است. بی‌تفاوت ماندن نسبت به وی و ارزش هایی که او به دنبال آنها بود، جفایی به هنر متعهد و ارزش‌های والای انسانی و الهی است.

همه عوامل و تصمیم گیران این جایزه، باور دارند که این شهید،‌ به‌ عنوان یک هنرمند،‌ الگوی مناسبی است برای همه آن نوجوانان و جوانانی که سودای هنرمندی و نام‌آوری دارند. و پیام آن ها به همه دانشجویان هنر این است: از این نام بی‌تفاوت نمی‌توان گذشت. برپایی جایزه ای با نام شهید «بهروز مرادی»، کوششی است برای ارج‌گذاری و معرفی آثاری که در راه شهادت و ایثار خلق می شوند.

جایزه دانشگاهی بهروز مرادی ضمن احترام به سلایق و عقاید مختلف در انتخاب آثار، اصول و مواضع خود را به شرح زیر اعلام می‌ نماید:

1-این جایزه مزین به نام شهید بهروز مرادی بوده و نام این جایزه- "جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی"- تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیست.

2-منتخب این جایزه، همواره از میان آثاری خواهد بود که با مضامین اعتقادی و اخلاقی شهید مغایر نباشد.

3-این جایزه اعتقاد دارد که آثار هنری دانشگاهیان هنر این مرز و بوم می‌تواند با جهانیان و نسل‌های امروز و آینده سخن بگوید و آثاری مورد توجه قرار می‌گیرد که در دنیای امروز حرفی تازه و ارزشمند برای گفتن داشته باشد.

 

  • اهداف:

هدف از اهدای جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی، «ارتقای هنر پایداری و پژوهش آن» از رهگذر بزرگداشت پدیدآورندگان آثار هنری و پژوهشی برجسته، بدیع، خلاق و پیشرو است به این ترتیب اهداف این جایزه عبارتند از:

۱- بزرگداشت مقام و شخصیت شهید بهروز مرادی

۲- رشد و اعتلای خلاقیت‌ها و آفرینش‌های هنری با موضوع هنر پایداری

۳- ترویج و تقویت فرهنگ پایداری

۴- ایجاد پیوند بین دانشگاهیان هنر

۵- معرفی چهره‌های شاخص پژوهش هنر و فرهنگ پایداری

۶- تقدیر از دانشگاهیان در عرصه‌ فرهنگ و هنر پایداری

تبصره: تنظیم ضوابط و ارائه مشوق‌های مربوط به جایزه مزبور باید در راستای تقویت روحیه از خودگذشتگی و داشتن رویه ی انتقادی- علمی در همین راستا باشد.

  • برگزار کنندگان جایزه:

دانشگاه هنر اصفهان با مشارکت و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند

 

  • ارکان اجرایی جایزه دانشگاهی:

هیأت امناء، کارگروه علمی و هنری، دبیرخانه

 

  • اعضای ستاد برگزاری جایزه:

با توجه به آیین نامه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی و همچنین مصوبات هیأت امنای جایزه اعضای ستاد برگزاری اولین دوسالانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی عبارتند از:

  • اعضای هیأت امناء:

دکتر علیرضا خواجه احمد عطاری (رییس دانشگاه)، حجت الاسلام سید محمد تقی ابطحی (مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه)، دکتر مهدی رجایی (معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه)، دکتر نیلوفر ملک (معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه)، دکتر مهرناز آزادی بویاقچی (معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی)، دکتر بهاره تقوی نژاد (دبیر حلقه صالحین هنر پایداری - عضو هیأت علمی دانشگاه)، دکتر محمدرضا صمدی فروشانی (هیأت علمی دانشگاه – عضو حقیقی هیأت امناء)، دکتر محسن افشاری (هیأت علمی دانشگاه – عضو حقیقی هیأت امناء)

آقای علی زارعی (رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، جانشین رییس جایزه)، آقای امیر هوشنگ بابامرادی (مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند - مدیر پشتیبانی جایزه)، آقای سجاد پاک گهر (رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خرمشهر، ناظر و نماینده تام الاختیار سازمان منطقه آزاد اروند در جایزه)، آقای محمود ازند (سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند)

  • رییس هیأت امناء:

دکتر علیرضا خواجه احمد عطاری (رییس دانشگاه و دبیر عالی جایزه)

  • جانشین رییس هیأت امناء:

آقای علی زارعی (رییس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند

  • دبیر هیأت امناء:

دکتر مهدی رجایی (معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجوئی دانشگاه)

  • اعضای کارگروه علمی هنری:

دکتر بهاره تقوی نژاد، دکتر امیر عباس محمدی راد، دکتر علیرضا واعظ، دکتر حمید صادقیان کردآبادی، آقای جلیل جوکار، آقای محمدرضا شیروانی

  • دبیر علمی:

دکتر بهاره تقوی نژاد

  • دبیر هنری:

آقای محمد رضا شیروانی

  • دبیر اجرایی

دکتر محمدتقی طغرایی (معاون اداری و مالی دانشگاه)

«با توجه به تصویب هیأت امنای جایزه جهت تسهیل در امور اجرایی و کمک به دبیرخانه در اولین دوسالانه جایزه ، کارگروه اجرایی با مدیریت دبیر اجرایی تشکیل می گردد»

  • اعضای کارگروه اجرایی

(معاون اداری و مالی ، مدیر اداری و پشتیبانی، مدیر امور مالی، مدیر فرهنگی اجتماعی، مدیر دانشجویی، مدیر روابط عمومی، مسوول فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسوول گروه دانشجویان شاهد و ایثارگر، نماینده قانونی دفتر نهاد مقام معظم رهبری و رییس دبیرخانه جایزه)

  • مدیر پشتیبانی:

آقای امیر هوشنگ بابا مرادی (مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند)

  • رییس دبیرخانه:

آقای سید محمدرضا احمدی (ناظر قرارداد مشارکت از طرف دانشگاه هنر اصفهان)

  • مسوول وبگاه جایزه

آقای احمد بیگی

« وظایف مسوول وبگاه جایزه عبارتند از: کلیه امور مربوط به وبگاه، تنظیمات وبگاه با هماهنگی پشتیبان، بارگزاری مطالب در وبگاه، دریافت مستندات و آثار ثبت نام کنندگان با مسوولیت حفظ امانت داری و ارسال آثار به دبیران علمی و هنری و داوران و همچنین پاسخ گویی و پیگیری آثار»

  • مسوول روابط عمومی جایزه

آقای سعید آقایی جشوقانی

«وظایف مسوول وبگاه جایزه عبارتند از: کلیه امور مربوط به ارتقاء و ایجاد بستر مناسب جهت تولید محتوای مرتبط با موضوعات و مفاهیم جایزه در وبگاه جایزه و پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه هنر اصفهان و همچنین ارتباطات، تبلیغات و اطلاع رسانی عمومی در دیگر بسترهای موجود همراه با تنظیم و تدوین مطالب، اخبار و گفتگوهای بارگزاری شده در وبگاه»

  • آدرس دبیرخانه:

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه خاقانی، نبش کوچه کلیسا وانک، دانشگاه هنر اصفهان، کدپستی: 8173887681 ؛ دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

شماره تماس:

مستقیم و نمابر

36262552-031

دانشگاه هنر اصفهان:

36249836 – 36249840 – 36248089 - 031 داخلی 215 - 415

  • شماره تماس مسوول وبگاه دبیرخانه:

32218344 - 031

  • کانال های ارتباطی و لینک ثبت نام

ثبت نام و دریافت اطلاعات

https://MBprize.aui.ac.ir

پست الکترونیک

MBprize@aui.ac.ir

آدرس کانال اطلاع رسانی در پیام رسان ها

@MBprize

 

  • زمان بندی جایزه

اعلام فراخوان و شروع ثبت نام

13 آبان 1402

شروع ارسال آثار به دبیرخانه جایزه

22 بهمن 1402

آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دبیرخانه جایزه و ارسال آثار برای داوران

20 فروردین 1403

داوری و انتخاب نهایی آثار

12 اردیبهشت 1403

مراسم اختتامیه ، رونمایی و نمایشگاه آثار

4 خرداد 1403

                                                                                                                                 

  • آثار هنری و پژوهشی

منظور از اثر، «اثر هنری» یا «پژوهش‌های هنری» است که توسط دانشگاهیان خلق و یا منتشر شده باشد.

-         رشته های هنری: در هر دوره (دو سالانه) با تایید هیأت امناء ابلاغ می گردد.

-         پژوهش‌ های هنری: در هر دوره (دوسالانه) با تایید هیأت امناء ابلاغ می گردد.

 

  • محورهای جایزه سال 1403:

-         رشته های هنری: عکاسی، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی

-         پژوهش های هنری: پژوهش های هنری با ویژگی هایی که در شیوه نامه ذکر شده است.

 

  • موضوعات جایزه:

-         «روایت هنر و اندیشه پایداری» (موضوعات ذیل عنوان اصلی و روایتگری آن در وبگاه جایزه)

-         «جایزه ویژه» شهید بهروز مرادی ، کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان

 

  • مزایای شرکت در جایزه دانشگاهی در هر یک از آثار:

-         نفرات اول: گواهی معتبر دانشگاهی، تندیس جایزه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال هدیه نقدی و غیر نقدی، هزینه ایاب و ذهاب شرکت در مراسم اختتامیه و اسکان همراه با پذیرایی دو روز در سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

-         نفرات دوم: گواهی معتبر دانشگاهی، تندیس جایزه، مبلغ یکصد میلیون ریال هدیه نقدی و غیر نقدی، هزینه ایاب و ذهاب شرکت در مراسم اختتامیه و اسکان همراه با پذیرایی دو روز در سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

-         نفرات سوم: گواهی معتبر دانشگاهی، تندیس جایزه، مبلغ پنجاه میلیون ریال هدیه نقد و غیر نقدی، هزینه ایاب و ذهاب شرکت در مراسم اختتامیه و اسکان همراه با پذیرایی دو روز در سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

-         نفرات قابل تقدیر: تقدیرنامه معتبر دانشگاهی، تندیس جایزه، مبلغ بیست میلیون ریال هدیه نقدی و غیر نقدی، هزینه ایاب و ذهاب شرکت در مراسم اختتامیه و اسکان همراه با پذیرایی دو روز در سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

-         نفرات شرکت کننده: گواهی شرکت در جایزه معتبر دانشگاهی، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

-         جایزه ویژه: کلیه آثار و پژوهش های هنری با موضوع شهید بهروز مرادی (در صورت دارا بودن ارزش های هنری، فنی و حرفه ای با نظر کارگروه علمی و هنری جایزه) گواهی معتبر دانشگاهی، تندیس جایزه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال هدیه نقدی و غیر نقدی، هزینه ایاب و ذهاب شرکت در مراسم اختتامیه و اسکان همراه با پذیرایی دو روز در سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

-         جایزه ویژه: آثار و پژوهش های هنری با موضوع کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان (طبق پژوهش ها و رشته های هنری اعلام شده در اولین دوسالانه  در صورت دارا بودن ارزش های هنری، فنی و حرفه ای با نظر کارگروه علمی و هنری جایزه) گواهی معتبر دانشگاهی، تندیس جایزه، مبلغ دویست و پنجاه میلیون ریال هدیه نقدی و غیر نقدی، هزینه ایاب و ذهاب شرکت در مراسم اختتامیه و اسکان همراه با پذیرایی دو روز در سازمان منطقه آزاد اروند، تقدیم یک جلد کتاب مجموعه آثار و پژوهش های اولین دوسالانه با حمایت کنگره و یک جلد کتاب مجموعه گفتگوهای روایت هنر و اندیشه پایداری

 

  • حامیان اولین دوسالانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی:

-         سازمان منطقه آزاد اروند

-         وزارت علوم تحقیقات و فناوری

-         وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

-         میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خرمشهر

-         کنگره 24 هزار شهید استان اصفهان

  • معیارها و مقررات عمومی جایزه

 

1)      دانشگاهیان مجاز شرکت در این جایزه عبارتند از: دانشجویان، دانش آموختگان، مدرسان (هیأت علمی و حق التدریس) و کارمندان دانشگاه ها، دانشکده ها و گروه های آموزشی هنر و اعضای کانون های هنری در مراکز آموزش عالی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. دانشگاهیان می بایست تصویر مدرک وابستگی خود را به دانشگاه جهت تایید و اجازه داوری آثار در سایت جایزه بارگذاری نمایند.

2)     ثبت نام و ارسال آثار در جایزه از طریق سایت جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی به آدرس https://MBprize.aui.ac.ir است.

3)     آثاری که در حوزه بررسی و انتخاب کارگروه علمی و هنری قرار خواهد گرفت شامل آثار هنری حوزه پایداری و پژوهش های هنری مرتبط با آن است.

4)     متقاضی باید ضمن تکمیل فرم تقاضای شرکت در جایزه دانشگاهی (موجود در سایت جایزه) ثبت نام نموده و متناسب با نوع اثر فایل های مرتبط را در قالب jpg، پی دی اف، ورد، و زیپ به صورت الکترونیکی در فضای وبگاه جایزه بارگذاری نماید.

5)     تصویر ارایه شده از آثار در سامانه باید به صورت کامل، واضح و با کیفیت باشد.

6)      شرکت کننده در جایزه به عنوان پدید آورنده و صاحب اثر شناخته می شود. مسئولیت هر گونه دعوی در باب صاحب اثر از عهده جایزه خارج است. مسئولیت حقوقی – کیفری و مدنی ناشی از هر گونه کپی برداری توسط هنرمند برعهده وی می باشد. لذا هر گونه کپی برداری و ایده از آثار گذشتگان موجب رد آثار خواهد شد و عواقب آن به عهده هنرمند خواهد بود.

7)     اصل آثار بعد از داوری می بایست به دبیرخانه جایزه ارسال شود.

8)     در تمامی بخش ها شرکت کننده در انتخاب سبک و تکنیک آزاد است.

9)     دارا بودن ارزش‌های هنری، فنّی و حرفه‌ای آثار ارسالی در حوزه مربوطه

10) صاحب (یا یکی از صاحبان اثر در موارد پژوهشی) باید از دانشگاهیان تعریف شده (استادان، دانشجویان، دانش آموخته گان و کارمندان ... ) در ماده 11 آئین نامه باشند.

11) تأثیرگذاری آثار در فضای هنری

12) دارا بودن ارزش‌های هم‌خوان با اهداف یاد شده

13) اگر اثر برگزیده بیش از یک نفر پدیدآورنده داشته باشد، جایزه متناسب با سهم هر یک از پدیدآورندگان در تولید اثر با تشخیص کارگروه علمی و هنری توزیع خواهد شد.

14) به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند، یا یکی از قوانین جایزه را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

15) جایزه دانشگاهی مجاز است هر یک از آثار شرکت کنندگان را در مجلات و یا ...... که صلاح بداند چاپ و انتشار نماید.

16) در اولین دوسالانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی اولویت ارزیابی و داوری با آثار و پژوهش های هنری است که مشخصاً برای شرکت در جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی به انجام برسد و یا بعد از سال 1397 تولید شده باشد لذا آثار تولید شده قبل از سال 1397 در بخش شایسته تقدیر مورد ارزیابی قرار می گیرد.

 

لوگو جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 

  • رشته های هنرهای تجسمی در سال 1403

الف) عکس

معیارهای داوری و مولفه های مهم برای عکس

1)     تعداد ارسالی عکس محدودیت ندارد.

2)     ارسال اولیه آثار برای داوری می بایست به صورت فایل بر روی سایت جایزه باشد و در صورت پذیرفته شدن اصل آثار ارسال گردد. فایل عکس می بایست با فرمت( jpg، jpeg (با رزولیشن 300 پیکسل در اینچ و حداکثر با حجم فایل 8 مگابایت بارگذاری شوند.

3)     ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا جایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه ای وارد نکند

4)     عکاسی آثار با دوربین دیجیتال و یا آنالوگ بلامانع است.

5)     اگر آثار به شکل مجموعه ای ارائه می شوند و نیاز به توضیح دارند، در بخش توضیحات سایت درج شود. (به فرض مثال زمان و مکان عکسبرداری باشد)

6)      بر روی عکس های ارسالی نباید امضاء عکاس، قاب، واترمارک، لوگو یا هر نشانه تصویری باشند.

     ب) گرافیک

ب1 پوستر

ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي داوري و ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﺎي ﻣﻬﻢ ﺑﺮاي ﻃﺮاﺣﯽ ﭘﻮﺳﺘﺮ:

1)     استفاده از تکنیک­ های دستی و دیجیتال در اجرای آثار آزاد است.

2)     برای داوری اولیه، فایل تصویری پوستر می بایست با فرمت( jpg، jpeg (با رزولیشن 300 پیکسل در اینچ، ابعاد ۵۰ در۷۰ سانتی متر و مد رنگی CMYK تنظیم شود و حداکثر با حجم فایل 8 مگابایت در سایت بارگذاری شوند.

3)     هر هنرمند می تواند تعداد ۳ پوستر برای رویداد ارسال نماید.

4)     ذکر نام و امضاء بر روی اثر ممنوع است.

5)     فایل لایه باز آثار پذیرفته شده پس از مرحله داوری می بایست به دفتر دبیرخانه ارسال شوند.

ب2 تصویرسازی

ﻣﻌﯿﺎرﻫﺎي داوري و ﺷﺮاﯾﻂ و ﺿﻮاﺑﻂ ﺗﺼﻮﯾﺮﺳﺎزي:

1)     استفاده از تکنیک­ های دستی و دیجیتال در اجرای آثار آزاد است.

2)     برای داوری اولیه، فایل تصویری نقاشی می بایست با فرمت( jpg، jpeg (با رزولیشن 300 پیکسل در اینچ، حداکثر در ابعاد ۴۰ در۳۰ سانتی متر و مد رنگی CMYK تنظیم شود و حد اکثر با حجم فایل 8 مگابایت در سایت بارگذاری شوند.

3)     تعداد آثار در این بخش محدودیت ندارد.

4)     ذکر نام و امضاء بر روی اثر ممنوع است.

 

ب3- تصویر متحرک

  1. در این بخش هنرمندان می توانند به صورت انفرادی یا گروهی شرکت کنند.
  2. درصورت شرکت گروهی، یک فرد به عنوان سر گروه معرفی شود تا تمام مکالمات از جانب برگزارکنندگان با او صورت بگیرد.
  3. هر فرد یا گروه حق ارسال تنها یک اثر را دارد.
  4. اثر ارسالی نباید پیش از این در مسابقه ای شرکت کرده باشد.
  5. اثر ارسالی باید اصیل باشد.
  6. شرکت کننده می تواند از صداگذاری، صدای پس زمینه و موسیقی استفاده کند.
  7. منابع صوتی باید اصیل باشند یا در استفاده از آن ها حقوق شخص ثالث رعایت شود.
  8. هیچ نشان شناسایی از شرکت کنندگان نباید در اثر وجود داشته باشد.
  9. هیچ محدودیتی از نظر زمان (طول اثر) وجود ندارد.
  10. فرمت آثار ارسالی mp۴ باشد.

ج) نقاشی

معیارهای داوری و مولفه های مهم برای نقاشی

1)     سبک و تکنیک و سایز اثر کاملا آزاد است.

2)     برای داوری اولیه، فایل تصویری نقاشی می بایست با فرمت( jpg، jpeg (با رزولیشن 300 پیکسل در اینچ و حد اکثر با حجم فایل 8 مگابایت در سایت بارگذاری شوند. بدیهی است فایل عکس با کیفیت کاملا صاف و بدون حاشیه به همراه مشخصات ارسال شود

3)     برای ارایه ی یکدست نمایشگاهی اصل اثر ترجیحا بر روی بوم دیپ اجرا و ارسال شود.

4)     نام هنرمند و مشخصات در پشت اثر (به نحو مقتضی از نظر فنی) کاملا مطابق اطلاعات ارسالی اولیه درج شود.

5)     ذکر نام و امضاء بر روی اثر ممنوع است.

6)      اصل آثار پذیرفته شده پس از مرحله داوری می بایست به دفتر دبیرخانه ارسال شوند.

7)     آثار ارسالی آماده ی نصب (از نظر سیم و قاب و ...) باشند.

 

د) خوشنویسی

خوشنویسی در هر یک از اقلام شش گانه نستعلیق، شکسته نستعلیق، خط معلی و سیاه مشق مورد قبول است.

معیارهای داوری و مولفه های مهم برای خوشنویسی

1)     نگارش مفردات و ترکیب بندی با قوانین زیباشناسانه در هر یک از خطوط مورد نظر است.

2)     مضمون آثار متناسب با محورهای جایزه باشد.

3)     برای داوری اولیه، فایل تصویری خوشنویسی می بایست با فرمت( jpg، jpeg (با رزولیشن 300 پیکسل در اینچ و حد اکثر با حجم فایل 8 مگابایت در سایت بارگذاری شوند.

4)     ذکر نام و امضاء بر روی اثر ممنوع است.

5)     اصل آثار پذیرفته شده پس از مرحله داوری می بایست به دفتر دبیرخانه ارسال شوند.

 

2-1. شیوه نامه بخش علمی

2-1-2. اولین جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

دانشگاه هنر اصفهان در اولین جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی زمینه را برای تجلی توانمندیهای علمی و نظری اندیشه پایداری و فرهنگ پایداری گشوده و بخش علمی این جایزه دانشگاهی نیز، در راستای تحقق اهداف و سیاست های پژوهشی «ارتقای هنر پایداری» است، به این ترتیب اهداف بخش علمی این جایزه عبارتند از: ایجاد بستری مناسب برای تبیین و تولید دانش، توسعه آموزش و تعمیق نگاه به جایگاه و ترویج اهمیت اندیشه پایداری و فرهنگ پایداری است. بدین منظور جهت ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از استعدادهای برتر پژوهشی، شرکت کنندگان در بخش علمی با ارائه مقاله، کتاب(تالیفی و ترجمه)، پایان نامه و رساله های علمی به رقابت می پردازند و پژوهشگران و نوآوران پژوهشی برتر، مشمول جایزه و تقدیر خواهند شد.

 

2-2-2. هدف اصلی:

توسعه و ترویج فرهنگ و اندیشه پایداری

 

2-2-3. اهداف فرعی:

  • بسترسازی جهت انجام تحقیقات علمی بر اساس نیازهای دوسالانه جایزه
  • ارائه و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های پژوهشی در سطح داخلی
  • شناسایی و معرفی استعدادهای برتر پژوهشی از طریق معرفی آثار برگزیده پژوهشی
  • ایجاد انگیزه، تشویق و حمایت از فعالیت های علمی، پژوهشی و پژوهشگران این حوزه

 

2-3. محور موضوعی مقاله ها، کتب، پایان نامه و رساله های علمی:

روایت هنر و اندیشه پایداری

 

2-4. قالب آثار:
شرکت کنندگان در بخش علمی می تواند یکی از قالبهای زیر را به عنوان اثر مورد نظر خود به دبیرخانه ارسال کنند.
الف) مقالات

  • مقاله پژوهشی: مقالات پژوهشی شامل یافته ‌های جدید پژوهشی باحجم 4500 - 5500 کلمه (با لحاظ نمودن همه اجزای مقاله)؛ در حداقل 13 و حداکثر 16 صفحه.
  • مقاله ‌کوتاه: مقالات پژوهشی کوتاه شامل یافته های حاصل از تحقیقات کوتاه، توضیح روش‌های جدید یا فرضیات و دستگاه‌ها و فنّاوری جدید است. نحوۀ نگارش مقاله کوتاه مشابه مقاله کامل و با حداکثر 2500 کلمه  و در حداکثر 6 صفحه است. 
  • مطالعه موردی: در این نوع مقالات، پژوهشگر با بررسی عمیق و ذکر جزئیات کامل، به مطالعه یک مورد خاص علمی می پردازد و آن را از جنبه های مختلف مورد تحقیق قرار می دهد. نگارش این نوع مقاله ها مشابه مقاله کامل می باشد. 
  • مقاله مروری: مقالات مروری از نویسندگان مجرب و صاحب مقالات پژوهشی، درزمینة تخصصی نویسنده پذیرفته خواهد شد. مقالات مروری محدودیت صفحات ندارند. با این ‌حال باید در حداکثر خلاصه ‌نویسی و پرداختن به اصل مطلب نوشته شوند.

ب) کتاب ها

  • کتاب های تالیفی
  • کتاب های ترجمه
  • کتاب های مرجع

    ج) رساله های علمی و پایان نامه ها و پژوهش های انجام شده


نکته: شرکت همزمان در چند بخش از قالب ها بلامانع است.
شرایط شرکت :
مطالعه شیوه نامه
ثبت نام در سایت جشنواره
ارسال آثار از طریق سایت جشنواره


2-5. شاخص های ارزیابی:
2-5-1. مقالات

مقالات علمی-پژوهشی، کوتاه، موردی یا مروری ارسالی باید دارای ویژگیهای زیر باشد:
دارای عنوان، چکیده، بیان مسله، اهمیت و ضرورت مسله، اهداف، سوالها یا فرضیه، پیشینه، مبانی نظری، روش
پژوهش، جامعه، روش نمونه گیری، ابزار اندازه گیری، تجربه و تحلیل داده ها، بحث و نتیجه گیری، پیشنهادها،
محدودیتها، ساختار گزارش نهایی، منابع و ماخذ باشد(شیوه نامه نگارش مقالات به پیوست است).
در حوزه یکی از محورهای موضوعی مورد ذکر در شیوه نامه تنظیم شده باشد.
در هیچ جشنواره یا همایش دیگری ارائه نشده باشد.


2-5-2.کتابها
کتابهای ارسالی باید دارای ویژگیهای زیر باشند:
کتابهای ارسالی باید در حوزه مباحث نظری و حول محورهای موضوعی پیشنهاد شده باشد.
صورت ترجمه، تالیف یا مرجع به قلم ارسال کننده اثر باشند.


2-5-3. پایان نامه و رساله ها
پایان نامه و رساله های ارسالی باید دارای ویژگیهای زیر باشند:
پایان نامه و رساله های ارسالی باید بر مبنای شاخص های مرسوم در حوزه پایان نامه و رساله تهیه و تنظیم شده باشند.
نکته: درپایان نامه و رساله ها شرایط انتشار الزامی نیست.

 

شيوهنامه تهيه مقاله

عنوان مقاله : فونت B Nazanin - اندازه 16 پررنگ

نام و نام خانوادگي نويسنده اول، نام و نام خانوادگي نويسنده دوم (فونت  B Nazanin - اندازه 14 - پررنگ)

1-وابستگی سازمانی نویسنده (فونت  B Nazanin - اندازه 12)

2- وابستگی سازمانی نویسنده (فونت   -B Nazanin- اندازه 12)

ایمیل نويسنده مسئول( 11 (Times New Roman

چکیده

(فونتB Nazanin  - اندازه 14 - پررنگ)

در چكيده حتما به مسئلة مورد مطالعه ، روش پژوهش، يافته‌‌ها و نتایج اشاره شود. متن چكيده با فونت (B Nazanin - اندازه 13) و با فاصله خطوط 15/1 نوشته شود. چكيده فقط در يك پاراگراف آورده شود. از اشاره به مراجع و کلیات تحقیق در چكيده خودداري گردد.  در نهایت صفحه اول مقاله فقط باید حاوی عنوان مقاله، نام نویسندگان و موسسه و ایمیل آنها، چکیده و واژگان کلیدی باشد و متن اصلی مقاله باید از صفحه دوم آغاز شود. 

واژگان كليدي: بین 5-3 واژه که با کاما (،) از هم جدا شده و در يك خط باشند.

 (فونتB Nazanin  - اندازه 13)

بیان مسئله

(فونت B Nazanin - اندازه 14 - پررنگ)

عنوان بخش‌های اصلی با فونت B Nazanin و اندازه 14- پررنگ و عنوان زيربخش‌ها با اندازه 12- پررنگ تايپ شود. تنظيمات صفحه باید از بالای صفحه 3 سانتیمتر و از پايين، چپ و راست صفحه 5/2 سانتيمتر باشد. مجموعا تعداد کلمات مقاله ارسالی باید حداقل1000کلمه و حداکثر 1600کلمه باشد. برای رمنبع­دهی داخل متن، باید از نام خانوادگی و سال استفاده شود.

سوالات

پژوهش (فونت B Nazanin - اندازه 14­- پررنگ)

در این بخش سوالات یا اهداف پژوهش نوشته شود.

چارچوب نظری

(فونت B Nazanin - اندازه 14­- پررنگ)

این قسمت براساس تعداد کلمات تعیین شده نوشته شود

روش­ تحقیق

 (فونت B Nazanin - اندازه 14­- پررنگ)

روش جامعه و نمونه، روش انتخاب نمونه­ها، ابزار و شیوه­های تحلیل داده­ها

يافته­ها

  (فونت B Nazanin - اندازه 14 - پررنگ)

این قسمت پاسخ به سوالات پژوهشی می باشد.

نتیجه گیری، بحث و پیشنهاد­ها

  (فونت B Nazanin - اندازه 14 - پررنگ)

در تحقیقات کیفی، یافته ها و استلزامات در این قسمت نوشته شود و از تکرار استلزامات و یافته دیگران، تکرار خودداری شود در یافته های کمی هم یافته ها با يافته­هاي ديگر پژوهش­ها مورد مقايسه قرار داده و مشخص مي­نمايد که  تا چه حد يافته­هاي او در راستاي يافته­هاي ديگران و يا مغاير با آنها است. در پاراگراف بعدی این بخش باید پيشنهادات ارائه شود.

منابع

 (فونت B Nazanin - اندازه 14 - پررنگ)

منبع دهی به صورت كامل و در قالب استاندارد (APA ) ذكر شود. منابع فارسي را با فونت B Nazanin – اندازه 12 و منابع غیر­فارسی را با فونتTimes New Roman  نازك با اندازه 11 تايپ نماييد.

- منابع داخل متن:

مقاله منبع

فارسی

غیرفارسی

یک نویسنده

(خانی، 1400)

Khani,2022) )

دو نویسنده

(خانی و کرمی، 1400)

( Khani and Kamami,2022 )

بیش از دو نویسنده

(خانی و همکاران، 1400)

(Khani et al, 2022 )

- منابع انتهای مقاله:

  • صلح میرزایی، سعید (1398). اندیشه مقاومت از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی). تهران: انتشارات انقلاب اسلامی.
  • بوستان افروز، جواد؛ محقق نیا، حامد؛ شهابی، روح الله و اکبرزاده، فریدون (1401). بررسی چیستی و پیامدهای گفتمان جبهه مقاومت اسلامی در خاورمیانه، مجله سیاست پژوهی اسلامی ایرانی، 1 (4)، 243-265.
  • Gadamer, H. G. (2001). Education is self-education. Translated by John Cleary and Padraig Hogan. Journal of Philosophy of Education, 35(4), 529–538.

 

شیوه نامه اجرایی جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی . اصلاحیه 1.pdf (1/71 mb)

پوستر
روایت پایداری
نشریه جلوه گاه
کتابخانه پایداری
روز شمار جایزه
تا روز برگزاری جایزه :



تا پایان ثبت نام در جایزه: پایان یافت



تا پایان مهلت ارسال اثر: پایان یافت


تماس با ما
 
دبیرخانه 031-36262552
مسئول وبگاه
031-32218344
 آدرس ایتا

 https://eitaa.com/mbprize

 ایمیل  MBprize@aui.ac.ir
 آدرس  

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه خاقانی، نبش کوچه کلیسا وانک، دانشگاه هنر اصفهان،

کدپستی: 8173887681 ؛ دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 

دانشگاه هنر اصفهان