جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی (اولین دوسالانه)

ورود و ثبت نام
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .




تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در جایزه
13 آبان 1402
تاریخ شروع دریافت اثر در جایزه
22 بهمن 1402
آخرین مهلت ثبت نام
17 اردیبهشت 1403
آخرین مهلت ارسال اثر
17 اردیبهشت 1403
تاریخ برگزاری

1403/07/04

جشنواره مجازی

شهدا همواره زنده و تجلی ایمان، فرهنگ پایداری و ایثار هستند

26 دی 1402

گفتگو با دکتر بهاره تقوی نژاد


دکتر بهاره تقوی نژاد؛ دبیر علمی جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی و عضو هیأت علمی دانشگاه نیز ضمن پاسخ به پرسش های دبیرخانه جایزه، دیدگاه های خود را درباره هنر مقاومت و پایداری و همچنین جایزه بیان داشته اند. با هم پاسخ های دکتر تقوی نژاد را می خوانیم:

 

*تعریف شما از هنر مقاومت و پایداری چیست؟ دانشجویان و استادان ما، فهم درستی از هنر مقاومت و پایداری دارند؟

به نظر اینجانب هنر مقاومت از اندیشه مقاومت نشأت می گیرد. برای دستیابی به این هدف، آشنایی با اصول، باورها و مبانی مقاومت، عرصه‌های مختلفی که مقاومت لازم است، آثار و فواید مقاومت و ... ضروری می نماید. هم چنین تبیین الگوهای مقاومت می تواند در شناخت هرچه بیشتر مخاطب دانشگاهی، مفید واقع گردد. در زمینه هنر مقاومت در رشته های مختلف هنری مانند سینما، عکاسی، موسیقی، سینما، ‌ادبیات و ... تلاش های شایسته ای انجام شده است که تبدیل آن به منابع مکتوب پژوهشی و تحقیقاتی می تواند به نسل‌های بعدی نیز منتقل گردد.

 

* شما شهید بهروز مرادی را تا چه اندازه می شناسید و چه بعدی از شخصیت ایشان برای شما حائز اهمیت است؟

شناخت بنده از این شهید بزرگوار در درجه اول از دریچه اطلاعاتی بوده است که در مراسم روز بزرگداشت ایشان به ما انتقال داده شده و طبیعتاً در مراحل بعدی، مطالعه کتاب هایی که درباره این شهید نگاشته شده و اطلاعات شفاهی و خاطرات همرزمان و هم دانشگاهیان، بر این شناخت افزوده است، گرچه دستیابی به همه ابعاد شخصیتی شهدا، نیاز به مطالعه و پژوهش دارد. شهدا مظهر شجاعت، تواضع، ازخودگذشتگی و ایثار هستند و لذا گرامیداشت یاد و خاطره شهدا می‌تواند در راستای تبیین این ویژگی‌ها مؤثر باشد. روایت تصویری دفاع مقدس از دریچه دوربین و به روز بودن سخنرانی ایشان درخصوص ابعاد جنگ، برای بنده بسیار حائز اهمیت است.

 

* ترکیب کارگروه علمی جایزه شهید بهروز مرادی را در نسبت به تجربه این دانشگاه و دیگر جایزه های موجود چطور ارزیابی می کنید؟

این جایزه دانشگاهی با همدلی و همت مسئولین محترم و همکاری اساتید و کارکنان دانشگاه هنر اصفهان شکل گرفت و طی جلسات مختلف بررسی، ارزیابی و تکمیل گردید. امید است با استعانت از شهدا که همواره زنده و تجلی عینی فرهنگ پایداری و ایثار هستند و تکیه بر تجربه برگزاری بزرگداشت هایی که تاکنون برای این شهید گرانقدر در دانشگاه هنر اصفهان داشته ایم، هم چنین سایر همایش ها و برنامه های علمی و هنری، بتوانیم در اولین سال برگزاری این جایزه به نحو مطلوب و شایسته عمل نماییم.

 

* توصیه های شما به شرکت کنندگان در این بخش، مخصوصا کسانی که تازه می خواهند با موضوع جایزه شروع به کار کنند، چیست؟

شناخت هرچه بیشتر ابعاد شخصیتی شهدا و بالأخص شهید بهروز مرادی و دیدگاه های ایشان از طریق مطالعه مستندات و کتابهایی که درباره این شهید به رشته تحریر درآمده مانند زندگی نامه، وصیت نامه، خاطرات، سخنرانی ها، عکس ها، ... می تواند در راستای خلق آثار هنری مرتبط با موضوع جایزه سودمند واقع گردد.  

 

* جایزه شهید بهروز مرادی تا چه اندازه می تواند به ایجاد یک جریان پژوهشی کمک کند؟

برگزاری این جایزه دانشگاهی و تداوم آن در سال های آتی و جریان سازی فرهنگی، در ایجاد شناخت هرچه بیشتر و ارتباط دانشگاه‌ها و پژوهشگران با موضوع جایزه مؤثر خواهد بود و می تواند در قالب مجموعه مقالات و پروژه های تحقیقاتی و پایان‌نامه از سوی اساتید و دانشجویان به یک جریان پژوهشی، تبدیل گردد. ان شاالله


154
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
پوستر
نمایشگاه مجازی آثار برگزیده
روایت پایداری
نشریه جلوه گاه
کتابخانه پایداری
تماس با ما
 
دبیرخانه 031-36262552
مسئول وبگاه
031-32218344
 آدرس ایتا

 https://eitaa.com/mbprize

 ایمیل  MBprize@aui.ac.ir
 آدرس  

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه خاقانی، نبش کوچه کلیسا وانک، دانشگاه هنر اصفهان،

کدپستی: 8173887681 ؛ دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 


دانشگاه هنر اصفهان