جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی (اولین دوسالانه)

ورود و ثبت نام
کاربر گرامی در صورتی که ثبت نام نکرده اید ، با کلیک روی دکمه زیر در سایت ثبت نام نمایید . به کمک کنترل پنل خود می توانید از امکانات سایت استفاده کنید .




تاریخ های مهم
تاریخ شروع ثبت نام در جایزه
13 آبان 1402
تاریخ شروع دریافت اثر در جایزه
22 بهمن 1402
آخرین مهلت ثبت نام
17 اردیبهشت 1403
آخرین مهلت ارسال اثر
17 اردیبهشت 1403
تاریخ برگزاری

1403/07/04

جشنواره مجازی

مرامنامه پایداری شیعه

25 دی 1402

سالروز شهادت امام هادی علیه السلام


سوم ماه رجب سالروز شهادت امام هادی علیه السلام است. در میان فضائل مختلف و آثار به جا مانده از این امام همام که بیشتر عمر مبارک خود را در محله نظامی زیر نظر خلیفه بنی عباس و در حصر به سر برد، می توان به استفاده از سازمان وکالت، مبارزه با غالیان و تعلیم زیارت جامعه کبیره اشاره کرد. زیارت جامعه کبیره در حقیقت امام شناسی از زبان یک امام معصوم است. در این زیارت با اشاره به ویژگی های ائمه و ارتباط آنها با خدا و رسول خدا به صفات و ویژگی های منحصر به فرد آن بزرگواران اشاره شده است. زندگی این امام و کلام باقی مانده از او در شناخت امام، ارائه دهنده الگوی مهم مقاومت و پایداری در عرصه های اجتماعی، تاریخی، سیاسی و فرهنگی است.

دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی ضمن عرض تسلیت این شهادت، از همه اهالی فکر و هنر و فرهنگ دعوت می کند تا با بررسی ساحت های مختلف زندگی امام علی النقی علیه السلام، به جنبه های مختلف پایداری و مقاومت، اعتبار خاص بدهند و با عنایت به زیارت جامعه کبیره، ترسیم درستی از امامان راه روشن حقیقت داشته باشند. خاندان پیامبر(ص)، بهترین الگوهای مقاومت و پایداری در تمام زمینه ها و برای همه هستی هستند. با هم ترجمه آنچه در پایان زیارت جامعه کبیره آمده است را می خوانیم:

 خدایا اگر من شفیعانی را به درگاه تو نزدیک‌تر از محمّد و اهل بیتش، آن خوبان و پیشوایان و نیکان می‌یافتم، آن‌ها را شفیعان خود قرار می‌دادم، پس به حقشّان که برای آنان بر خود واجب کرده‌ای، مرا در گروه عارفان به آنها و آشنای به حقّشان، و در شمار رحم شدگان به شفاعت آن بزرگواران وارد کن، به درستی که تو مهربان‌ترین مهربانانی، و درود خدا بر محمّد و خاندان پاکش و سلام خدا، سلامی بسیار، بر آنان باد، و خدا ما را بس است، و نیکو کارگشایی است.

 

 

 


137
مطالب مرتبط


لطفا با تكميل فرم ، نظرات ، پيشنهادات و انتقادات خود را در مورد مطلب منتشر شده با ما در ميان بگذاريد.
پيام شما پس از تاييد توسط مدير سايت ، منتشر خواهد شد.
پوستر
نمایشگاه مجازی آثار برگزیده
روایت پایداری
نشریه جلوه گاه
کتابخانه پایداری
تماس با ما
 
دبیرخانه 031-36262552
مسئول وبگاه
031-32218344
 آدرس ایتا

 https://eitaa.com/mbprize

 ایمیل  MBprize@aui.ac.ir
 آدرس  

اصفهان، خیابان حکیم نظامی، چهارراه خاقانی، نبش کوچه کلیسا وانک، دانشگاه هنر اصفهان،

کدپستی: 8173887681 ؛ دبیرخانه جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

 


دانشگاه هنر اصفهان